Reklamačný poriadok a podmienky vrátenia tovaru

1. Všeobecné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na všetky produkty a služby dodávané spoločnosťou Skalar s.r.o., so sídlom Mrzáčka 1142, 029 57 Oravská Lesná, IČO: 52284697, DIČ: 2120967563, IČ DPH: SK2120967563 (ďalej len „predávajúci“).
  2. Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, Občianskym zákonníkom a ďalšími platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  3. Zákazník podaním objednávky a prevzatím tovaru/služby potvrdzuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom a súhlasí s jeho podmienkami.

2. Záruka a záručná doba

  1. Predávajúci poskytuje na predaný tovar a služby záruku v trvaní 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak.
  2. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru/služby zákazníkom.
  3. Na niektoré produkty môže byť poskytnutá predĺžená záruka, pričom jej podmienky sú uvedené v záručnom liste alebo kúpnej zmluve.
  4. Záruka sa vzťahuje na výrobné chyby a materiálové vady, ktoré bránia riadnemu používaniu tovaru/služby.

3. Podmienky uplatnenia reklamácie

  1. Zákazník je povinný skontrolovať tovar alebo vykonané dielo ihneď po jeho prevzatí.
  2. Reklamácie je potrebné podať bez zbytočného odkladu po zistení vady.
  3. Reklamáciu môže zákazník uplatniť osobne, e-mailom alebo poštou na adrese:
    Skalar s.r.o.
    Mrzáčka 1142, 029 57 Oravská Lesná
    E-mail: info@vzduchdoma.sk
    Telefón: 0948 764 202
  4. Pri uplatnení reklamácie je potrebné uviesť:
    • Meno a kontaktné údaje zákazníka
    • Číslo objednávky alebo faktúry
    • Presný popis vady a jej prejavov
    • Fotodokumentáciu vady (ak je to možné)

4. Spôsoby riešenia reklamácie

  1. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník nárok na:
    • Bezplatnú opravu vady
    • Výmenu za nový kus (v prípade neodstrániteľnej vady)
    • Zľavu z kúpnej ceny
    • Vrátenie peňazí (pri závažných a neopraviteľných vadách)
  2. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej podania.
  3. Ak predávajúci nestihne vybaviť reklamáciu do 30 dní, zákazník má právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie peňazí.

5. Kedy nie je možné reklamáciu uplatniť

Reklamácia nebude uznaná v nasledovných prípadoch:

6. Podmienky vrátenia tovaru (Odstúpenie od zmluvy)

  1. Zákazník – spotrebiteľ (fyzická osoba) má podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku (napr. cez internet) do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu.
  2. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na:
    • Tovar vyrobený na mieru alebo upravený podľa požiadaviek zákazníka.
    • Služby, ktoré už boli plne poskytnuté so súhlasom zákazníka.
    • Produkty, ktoré nie je možné vrátiť z hygienických dôvodov (napr. už nainštalované filtre v rekuperačných jednotkách).
  3. Ak zákazník chce vrátiť tovar, musí tak urobiť na vlastné náklady, pričom tovar musí byť nepoškodený, v pôvodnom obale a kompletný.
  4. Po doručení tovaru predávajúci skontroluje jeho stav a do 14 dní vráti peniaze zákazníkovi rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná platba.

7. Postup pri vrátení tovaru

  1. Zákazník je povinný pred odoslaním tovaru informovať predávajúceho na e-mailovej adrese: info@vzduchdoma.sk
  2. Tovar je potrebné zaslať na adresu:
    Skalar s.r.o.
    Mrzáčka 1142, 029 57 Oravská Lesná
  3. Do balíka je potrebné priložiť:
    • Kópiu faktúry alebo objednávky
    • Číslo bankového účtu na vrátenie peňazí
    • Krátky popis dôvodu vrátenia
  4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za poškodenie alebo stratu zásielky počas prepravy. Odporúčame zaslať tovar doporučene a poistený.

8. Alternatívne riešenie sporov

  1. Ak zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, má právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) alebo využiť platformu na alternatívne riešenie sporov: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Tento postup neobmedzuje právo zákazníka obrátiť sa na súd.

9. Záverečné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.

Doprava a platby

1. Možnosti dopravy

Naše produkty a služby doručujeme rôznymi spôsobmi v závislosti od ich charakteru a miesta dodania. Ponúkame nasledujúce možnosti dopravy:

1.1. Doručenie kuriérom

1.2. Osobný odber

1.3. Doprava a montáž naším tímom

2. Možnosti platby

Ponúkame niekoľko možností platby za tovar a služby:

2.1. Platba prevodom na účet

2.2. Platba na dobierku (pri doručení kuriérom)

2.3. Platba v hotovosti (pri osobnom odbere)

2.4. Platba na splátky

3. Dodacie podmienky

  1. Štandardná doba dodania tovaru je 1 – 5 pracovných dní od prijatia platby, pokiaľ nie je uvedené inak.
  2. Pri produktoch na objednávku alebo službách montáže môže byť dodacia doba dlhšia. Presný termín dohodneme individuálne.
  3. V prípade nepredvídaných okolností (napr. výpadok skladových zásob, oneskorenie dodávateľa) bude zákazník o tejto skutočnosti informovaný.
  4. Ak zákazník odmietne prevziať objednaný tovar bez vážneho dôvodu, môže byť požadovaná náhrada nákladov na dopravu.

4. Kontakt pre otázky o doprave a platbách

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa dopravy alebo spôsobu platby, kontaktujte nás:

Skalar s.r.o.
Mrzáčka 1142, 029 57 Oravská Lesná
E-mail: info@vzduchdoma.sk
Telefón: 0948 764 202